Az Apple Music és a Spotify már a kezdetek óta konkurensek, mindkettő nagy erőkkel próbálja elhappolni egymás elől az ügyfeleket. Az Apple eddig nem mindenben segítette versenytársát, azonban most úgy tűnik, hogy sikerült dűlőre jutniuk!
A zenei streaming szolgáltatások piacán a két legnépszerűbb versenyző igencsak fej-fej mellett halad, legalábbis az iPhone felhasználók körében biztosan. Bátran kijelenthetjük, hogy aki eddig nem élt az online zenehallgatás lehetőségével, az bizony vakarhatja a fejét, hogy végül is melyik szolgáltatónál kötelezze el magát.
A kérdés valóban nem egyszerű, hiszen az Apple Music-nak és a Spotify-nak is megvannak a maga előnyei és hátrányai. Utóbbi esetében a 3 hónapos próbaidőszak lehet az igazán kecsegtető, az Apple szolgáltatásában pedig az, hogy a gyári Zene alkalmazásba van integrálva, ezáltal élvezhető a rendszerbeli teljes kompatibilitás által nyújtott kényelem, például a Sirivel való vezérlés.

A friss hírek szerint azonban ez már nem lesz különösen kiemelendő az Apple Music esetében, hiszen mostantól a Spotify-t is támogatja majd a vállalat személyi asszisztense. 2 hónapja már írtunk róla, hogy a népszerű kompetitor egy Time to Play Fair nevű kampány keretében próbálta elérni, hogy az almás vállalat biztosítson egyelő esélyeket számukra az iOS platformon.
Kiderült, hogy végül is sikerült a két cégnek megegyezni, és a Spotify alkalmazást a legfrissebb verzióra (8.5.26) frissítve máris megkérhetjük Sirit, hogy játsszon nekünk valami szépet, vagy éppen valamelyik kedvenc dalunkat, de stílus alapján is leadhatjuk a rendelést. A funkció elérhetővé tétele mindenképpen hiánypótló, azonban határozottan felvet néhány kérdést.

Feltételezhetjük, hogy az Apple nem véletlenül fukarkodott eddig a Siri támogatással a konkurencia számára, hiszen nagy erősségnek számított az integritás a saját szolgáltatásuk esetén. Továbbá a már említett negyedéves ingyenes próbaidőszak is inkább a Spotify malmára hajtotta a vizet, hiszen az Apple Music visszatért az egy hónapos demó időtartamra.
Lehetséges, hogy az Apple-nek valamilyen hamarosan debütáló nagy ütőkártya lenne a kezében, ami akkorát húz majd az ügyfélszámon, hogy ez a kis engedékenység nem is számít jelentősen? Vagy csupán arról lenne szó, hogy a vállalat igyekszik akkor is a felhasználók kedvében járni, ha nem az általa nyújtott szolgáltatást veszik igénybe? Nos, egyelőre nem tudjuk, de nagyon kíváncsiak leszünk, hogy a közeljövőben előrukkolnak-e valami nagyobb újítással az Apple Music tekintetében.
forrás: imagazin.hu