• Mi tartozik bele a garanciális cserébe az iPhone esetén?

    Az Apple a többi termékéhez hasonlóan ellenőrzi a cserére visszavitt, sérült vagy meghibásodott iPhone-okat is. Hogy mi tartozik bele a garanciális cserébe vagy a díjmentes javításba, azt az időközben napfényre került, frissebb, az iPhone 6-ra, 6s-re és 7-re, illetve a Plus modellekre vonatkozó dokumentumból tudhatjuk meg, és ezeket az irányelveket kell követnie a szervizes kollégáknak is.

    Az iPhone-okra alapértelmezetten egy év garanciát kapunk, és ha magánszemélyként vásároltuk, akkor a hazai fogyasztóvédelmi szabályozás miatt van további egy év szavatosság is. Lássuk, miket fogad el azt Apple garanciális javításra vagy cserére, és mi az, ami esetén elutasíthatják a garancia keretén belül történő ügyintézést.

    Garanciális javításra jogosító problémák

    Garanciálisan például az alábbi problémák esetén cseréli (vagy javítja) csak az Apple az érintett készülékeket – amennyiben az alábbi hibák valamelyike érinti a készülékünket, akkor azt az Apple akkor is garanciálisan javítja, ha a készüléket sérülés vagy folyadékkár érte, és ebben az esetben a készülék javítása az irányelv. Készülékcsere ilyen esetben csak akkor történik, ha a javítás nem megvalósítható, vagy a folyadékkár kimutatható.

    • szennyeződés a kijelző üvege mögött vagy pixelhiba;
    • az előlapi kamera szivacsának holdsarló-szerű elmozdulása;
    • egyetlen hajszálrepedés a kijelző üvegén, amelynél nincs nyoma külső sérülésnek vagy további repedéseknek.

    Ezeken túl értelemszerűen ide sorolható bármi olyan meghibásodás is, amely nem külső behatás eredménye, például egy magától elromló kamera, vagy ha a készülék egyszer csak nem kapcsol be többé, és így tovább.

    Folyadékkár

    A folyadékkár esetén egy külön részt is közzétettek – az iPhone-ok esetén a garancia nem érvényes a folyadékkárra, kivétel a fentebb már említett, három speciális esetet.

    Ez összefoglalva azt jelenti, hogy amennyiben egyértelműen látszik az ázás nyoma, vagy a tulajdonosa a hiba jelentkezését az ázáshoz köthetően tapasztalta, akkor csak garancián túli javításra lehet jogosult a készülék. Amennyiben a tulajdonos vitatja, hogy a készüléket folyadék érte volna, akkor a készülék felnyitása után meg kell bizonyosodni, hogy a belső folyadékérzékelők közül legalább egy teljesen elszíneződött, vagy belső korrózió jelei tapasztalhatóak: ha ez a helyzet, akkor szintén csak garancián túli javítás jöhet szóba. Ha viszont a külső folyadékérzékelő elszíneződött ugyan, vagy hiányzik, viszont a belső érzékelők nem színeződtek el, sem nem látható korrózió, a készülék javítása a garanciális úton folytatható.

    Garancián túli javítások

    A garancián túli javítás az alábbi esetekben lehetséges, tehát ezekben az esetekben a javításnak meghatározott díja van – itt nem kizáró ok, ha egyszerre akár több hiba is fennáll:

    • a felhasználó által jelzett folyadékkár;
    • egyértelmű jel a korrózióra, vagy ha a belső folyadékérzékelő el van színeződve;
    • ha az LCD törött, az előlap üvegének sérülése nélkül;
    • lézer okozta sérülés a kamera érzékelőjén;
    • törésponttal rendelkező hajszálrepedés a kijelző üvegén, vagy több repedés;
    • szilánkos, darabos törés a kijelző üvegén;
    • sérült jack- és Lightning-aljzat (például idegen test, ami nem eltávolítható, vagy ha a Lightning-aljzat érintkezői elhajlottak);
    • extrém karcok, átlyukadt készülékház, letört, hiányzó gombok;
    • meghajlott készülékház;
    • szétnyílt készülék – kivétel ha az akkumulátor nyomta szét;
    • sérült hangszóró/mikrofon védőrács, vagy idegen anyag, ami nem eltávolítható.

    Nem vállalt, garanciavesztő hibák

    Garanciavesztéssel járó sérülések az alábbiak, ezeket az Apple nem javítja:

    • ha nem egyezik a készülék színe, mérete, vagy típusa a sorozatszám által mutatottal;
    • szándékos rongálás, vagy bármely, engedély nélküli módosítás;
    • szétszedett eszköz vagy hiányzó alkatrészek;
    • nem eredeti akkumulátor;
    • katasztrofális sérülés.

    Amennyiben a vásárlónak önhibáján kívül sikerült darabokra zúznia a készüléket, és volt rajta AppleCare+, abban az esetben – már ha az Apple is úgy ítéli meg – az jogosult lehet a cserére. Ugyanakkor iPhone-ra hazánkban nem köthető AppleCare+.

    Nem garanciális problémák

    Nem vehető igénybe garancia a készülékház mindennapos használatból eredő kopásai vagy sérülései esetén:

    • a felület kifényesedése;
    • lepattant, leütődött darabok;
    • karcok, kopások;
    • mély karcok;
    • ütődések okozta bemélyedések.

    Forrás: szifon.com