Az Apple zenei streamingszolgáltatása indulása után rohamtempóban kezdte el letarolni a piacot, különösen az Egyesült Államokban. A hajrának most meg is lett a gyümölcse, átvették a vezetést.
Mindezt persze nem a pontos számokból tudjuk, hiszen azokról csak akkor kapunk némi infót, amikor az érintett szolgáltató hajlandó megosztani, hanem egy „iparági informátortól“, aki a Digital Music News-nak szellőztette meg az infót.
A forrás inkognitója megőrzése véget elég ködösen fogalmazott, de annyit bizton állított, hogy mind az Apple Music, mind a Spotify több mint 20 millió előfizetővel rendelkezik az Egyesült Államokban, és az Apple szolgáltatása egy hajszállal vezet a fizetős felhasználókért vívott versenyben.
A dolog annyira azért nem volt váratlan. Az Apple Music – különösen Amerikában – indulása után rögvest robbanásszerű növekedéssel indított, amit minden bizonnyal részben az ügyesen bevezetett három hónapos próbaverziós promóciójuknak is köszönhetnek.
A Wall Street Journal már februárban pedzegette, hogy az Egyesült Államokban az Apple szolgáltatása jóval nagyobb ütemben (5%) gyűjti be hónapról hónapra a fizetős ügyfeleket, mint a Spotify (2%). Az újság akkor úgy kalkulált, hogy ilyen számok mellett az Apple-nek valamikor nyáron be kell előznie riválisát. Úgy tűnik, ez össze is jött.
Ettől függetlenül persze továbbra is az a jó szolgáltató, amit te szeretsz. Személy szerint továbbra is hű Spotify-felhasználó maradok még egy ideig biztosan…
forrás: MacRumors